Největší sraz KSA v Brně 5/2012

Publikováno: 7.05.2012 v 08:44 | Kategorie: články | RSS

MEZINÁRODNÍ SRAZ SPORTOVNÍCH AUT V BRNĚO víkendu 5. a 6. 5. 2012 se na brněnském Masarykové okruhu konal každoroční sraz Klubu sportovních aut.

O víkendu 5. a 6. května se na brněnském Masarykově okruhu konal každoroční velký mezinárodní sraz sportovních aut. Byla to nádherná akce, plná luxusních vozů všech možných značek, báječných lidí se společným koníčkem, špičkové organizace a jarního počasí. Přes 300 překrásných supersportů zdobilo tento víkend Masarykův okruh v Brně.

Jako tradičně patří tento velký sraz veřejnosti. Je to jediná akce, kdy KSA otevírá své brány široké veřejnosti, a dává tak možnost spatřit na jednom místě nespočet luxusních sportovních aut. Akce probíhala v sobotu i v neděli od 9 – 18 hodin, a až do poslední minuty byl Masarykův okruh naplno využíván. I když předpověď počasí na tento víkend nevypadala vůbec dobře, počasí bylo přímo pohádkové. Oba dva dny nám dobrou náladu na tváři kouzlilo sluníčko a příjemné teploty.

V tento víkend se tu sešlo opravdu velké množství krásných sportovních aut z celé naší republiky, ale také ze Slovenska, Slovinska, Německa nebo Švýcarska. Byl to tedy pravý mezinárodní sraz. Členové klubu přijížděli již v pátek a měli tak možnost strávit příjemný víkend s přáteli, poznat nové lidi, a hlavně po dlouhé zimě zahřát svého čtyřkolového miláčka na dráze. Jako na každé akci zde nechyběly rady špičkových instruktorů, teoretická školení, výborný catering a časomíra.

Myslím, že za všechny členy klubu sportovních aut mohu říct, že to byla opravdu povedená akce, a že si ji všichni náramně užili.

Doufáme, že stejně tak si ji užili i diváci. K vidění zde bylo opravdu velké množství překrásných vozů všech různých značek. Návštěvníci měli možnost sledovat dění na trati z tribun, mohli se podívat do paddocku, mohli soutěžit o svezení ve voze Porsche GT3 RS, fandit závodu na cílové rovince a obdivovat zvuky těchto vozů, o nichž následně mohou hlasovat na stránkách KSA. Soutěž o svezení probíhala oba dva dny, kdy se ze zaregistrovaných účastníků vylosovalo 10 šťastlivců. Největší ozdobou zde jistě byl Bugatti Veyron, který s dalšími vybranými vozy závodil na cílové rovince a ohromil tak svojí rychlostí a krásou. Co se týče zmíněného závodu, chtěli bychom se všem omluvit a vysvětlit důvod, proč překrásný vůz Koeningsegg Agera nedorazil.

Vezmeme to popořadě. Během tohoto srazu v Brně v roce 2011, kdy vůz Bugatti Veyron předvedl divákům sprint na cílové rovince, aby všichni viděli ohromující sílu tohoto supersportu při plné akceleraci, mi po akci chodilo spoustu emailů a všechny v následujícím smyslu:
„Bylo to hezké vidět tento supersport jak sprintuje na cílové rovince, ale tím, že nejel proti jinému sportovnímu autu, tak nebyla vidět ta jeho rychlost a rozdíl.
Příště by to chtělo postavit oproti nějakému sportovnímu autu jako je třeba Nissan GT-R, abychom viděli ten rozdíl“.

A to mě přimělo nad tím přemýšlet… A protože KSA se snaží každý rok nabízet tu nejlepší podívanou, tak mě napadlo, že následující rok bychom mohli postavit proti Veyronu auto, které se svými parametry nejvíce přibližuje Veyronu a to je Koeningsegg Agera. Jeden takový kus máme v Ostravě. Majitel, pan Zdenek M., sice není člen KSA, ale přesto jsem mu v březnu volal a náš telefonický rozhovor vypadal přesně takto:

  • Dobrý den pane M… Moje jméno je Seizis Nikolaos z Klubu sportovních aut a 5-6. května připravujeme další setkání sportovních aut v Brně. Jelikož máte velmi výjimečný supersport, chtěl bych Vás na tuto akci pozvat.
  • jasně tu akci znám… Rád přijedu…
  • napadlo mě totiž, ze bychom mohli udělat takový exhibiční sprint na cílové rovince s Vaší Agerou a jel byste proti Bugatti Veyron.
  • oproti Veyronu?… Prosím Vás, vždyť je to auto na h***o, váží to 2 tuny. Moje auto má 940 koní a váží jen 1300kg. Copak je to nějaká konkurence?… Je to auto na h***o stejně jako všechny Ferrari.
  • a jé je (řekl jsem si pro sebe)… Mohli bychom udělat ještě to, že byste startovali z letmého startu třeba z 50-250km/h, abyste neměl ten handikap té zadokolky oproti Veyronu. Tak co myslíte, můžu s Vámi počítat? Nemáte třeba v tom termínu něco, anebo nejste v zahraničí?
  • ne jenom mi to hoďte do emailu, zapíšu si to do kalendáře a budu s tím počítat.
  • dobře, tak Vám to ještě dnes dám do emailu a budu se moc těšit! Můžu Vám zajistit i ubytování s námi v hotelu Crlík už v pátek večer, jednak abychom se seznámili a jednak abyste nemusel ráno cestovat z Ostravy do Brna.
  • to je v pohodě, to není daleko.

Přesně takhle vypadal náš krátký rozhovor, ale přesto jsem se těšil, protože by to byla hezká podívaná pro všechny. 2 velikány supersporty, které pojedou oproti sobě. Na základě toho, že mi pan Zdeněk M. řekl hoďte mi ten datum do emailu a já s tím budu počítat, tak jsme začali v KSA dělat propagaci tohoto víkendu založenou mimo jiné i na tomto sprintu mezi Veyronem a Agerou. Moje chyba! Chyba že jsem důvěřivý a s nadšením jsem propagoval něco co mám domluvené s člověkem, který není člen KSA a v podstatě ho znám jen zprostředkovaně od kamaráda. Zhruba po měsíci jsem si řekl, že se mu ozvu, že se akce blíží a jestli všechno platí. Nezvedal mi telefon, nereagoval na smsky ani na emaily… Začalo to být divné a hodně nepříjemné. Zhruba po týdnu nechal svou sekretářku, ať mi zavolá a ta mi řekla:

  • pan M. Vám vzkazuje, že s touto akcí nepočítá, protože zapomněl, že v tomto termínu musí nastoupit do nemocnice.
  • Aha… skvělý (řekl jsem si pro sebe)… Tak děkuji.

Škoda… Všichni motoristický nadšenci mohli vidět krásný souboj těchto velikánů. Bohužel v době, kdy jsem se to dozvěděl už dávno byla všude propagace o tomto souboji. Snad se Vám líbil ten alternativní souboj mezi Bugatti Veyron a Porsche Carrera GT a doufám, že jste si celý víkend s námi užili.

Já za sebe a KSA se všem návštěvníkům omlouvám za to, že jsem propagoval něco, co nakonec nedopadlo. Byl jsem důvěřivý a vím, že už nebudu.

Těším se na viděnou příští rok a jezděte na silnicích opatrně a ohleduplně!

Seizis Nikolaos
Zakladatel KSA