Magazínový

Archiv KSA

Zveřejněno 27. 10. 2018

PORSCHE TOUR (10 – 12. 10. 2018)

PORSCHE TOUR 2018Dlouho očekávaná akce Porsche tour 2018 s KSA, proběhla od 10. do 12. října, jako poslední akce tohoto roku. Na papíře to vypadá jednoduché ale ve skutečnosti, příprava této akce zabrala více než 3 měsíce i přesto, že to byl druhý ročník za sebou. Výsledek ale stál za to a všech 40 členů a 80 osob bylo maximálně spokojeno.

Sraz jsme měli domluvený v restauraci Století na 10. km dálnice D5 z Prahy do Plzně, hned ráno od 9ti hodin. Na to že byla polovina října, počasí nám přálo. Nejen ve středu ale i po celou dobu 3 denního výletu, kdy jsem měli mít sluníčko a 25 až 26 stupňů. Tedy vyloženě letní počasí a ne podzimní. Bál jsem se, protože naše trasa vedla přes Klatovy a Železnou Rudu a místy jsme tedy měli jet přes nadmořskou výšku 900m. Tato trasa ale vybrána, protože připomíná passy v Alpách, které každé léto jezdíme.

V restauraci jsme si dali brzký společný oběd a navíc každý vyfasoval i nějaké jídlo a pití na cestu, protože cesta měla byt dlouhá a plánovaná večeře v hotelu byla až ve 20:00. V 11:45, po krátkém proslovu, jsme tedy všichni vyrazili směr Plzeň po dálnici D5 za policejního doprovodu. Šéf dálniční policie byl na našem srazu osobně a dokonce měl i proslov vůči členům KSA před odjezdem. Je vidět, že Policie ČR si váží takových akcí, které nejsou o tom, závodit a předvádět se na veřejných komunikacích. Naše trasa dále vedla přes Klatovy a Železnou Rudu. Kolona to byla krásná, i přesto, že to nebyly samé vozy Porsche. Některý účastnící se rozhodli vzít na tento výlet jiné auto místo Porsche, jelikož během 3 dnů se mělo najet 2000km.

Když jsme přejeli hranice do Německa, zbývala nám ještě hodina cesty v serpentýnách, než přijedeme k němu domů. Plánovaný příjezd byl zhruba ve 14:30 a to jsme přesně dodrželi.

Waltr měl pro nás otevřené obě své garáže a členové měli možnost vidět jeho sbírku vzácných vozů Porsche. Bylo jich tam okolo 15ti a další, má v muzeu v Zuffenhausen. Následovalo individuální focení a podepisování aut, což zabralo téměř 2 hodiny a my už jsme se museli přesunout do hotelu v Lipsku.

Tam už na nás čekal tým pracovníků KSA, kteří pomáhali s parkováním v podzemní garáži, která byla rezervována, jen pro nás. Museli jsme pomáhat, protože na 28mi místné garáži, jsme museli zaparkovat 40 aut. Následovala společná večeře formou bufetu a konferenční sál, kde jsme byli zhruba do půl desáté večer. Ten den byl únavný ale museli jsme dopodrobna probrat, co nás následující den čeká. Navíc byla malá změna a museli jsme vynechat Weissach ve čtvrtek odpoledne.

Druhý den ráno po společné snídani, jsme se přesunuli do garáže a pracovníci KSA museli zastavit na hlavní silnici, která vede okolo hotelu provoz, abychom mohli vyjet a přesunout se do diamatové budovy Porsche Lipsko společně. Což při ranní špičce, kdy každý spěchá do práce, nebylo vůbec jednoduché. Nás program v Lipsku říkal, prohlídka výrobní linky až do 12hod, následně společný gurmánský oběd a hned potom jsme měli pár kol na závodní dráze. Jízda na okruhu byla ale omezená tím, že jsme měli instruktora a safety car vpředu, jelikož jsme sebou neměli přilby. Jízdy byly svižné ale museli být bezpečné, protože, kdyby se někomu něco stalo, byl by to malér. Stihli jsme udělat i velkou společnou fotku, před diamantovou budovou, než jsme naskočili do aut, směr Renningen.

Renningen je kousek od Weissachu a proto jsme vybrali tuto lokalitu, abychom byli ubytovaný co nejblíž. Bohužel ale setkáni s Andreasem Preuningerem neklaplo, protože byl odvolán vedením na služební cestu. Je to škoda, protože bylo domluvené, že nám představí své nové aktuální dílo 911 Speedster. Stejně jako nám vloni představil GT2 RS.

Přesunuli jsme se tedy do našeho hotelu, který byl strategicky jen pár minut od Weissachu, kde na nás opět čekali pracovníci KSA, kvůli parkováni. Tam to ale bylo o poznání lepši s prostorem a tak jsme se mohli rovnou přesunout na check in a společné setkání v konferenčním sále. Následovala společná večeře formou bufetu a někteří se pak přesunuli do hotelového baru, kde se probírali zážitky z tohoto dne.

Třetí den ráno, jsme se po společné snídani přesunuli do Zuffenahusen, kde každý dle své skupiny měl dopoledne buď provázenou prohlídku muzea anebo výrobní linky. 15 vybraných aut mohlo parkovat přímo před muzeem a ostatní parkovali v podzemní garáži. Společný oběd jsme měli od 12ti v restauraci Christophorus, kde nás čekalo několikachodové gurmánské menu a dokonce s námi poobědval i Walter Rohrl. Přijel ale lehce po 13hod a někteří členové, které spěchali, aby se vyhnuli zácpám ho nestihli.
Setkání s ním bylo fajn a hodilo se, jelikož jsme mohli v klidu naplánovat Porsche tour 2019, které by mělo být převážně zaměřeno na jízdy na závodním okruhu v Lipsku, s Waltrem Rohrlem jako instruktorem. A kromě toho nás bude čekat i 8 x nových GT3 RS a špičkový instruktoři přímo od Porsche na taxi jízdy.

Nás program během těch 3 dnů byl náročný a únavný, ale zanechal v každém z nás takové vzpomínky, na které nikdy nezapomenou. A třešnička na dortu byl diplom, který každý účastník dostane dodatečně poštou, vyfocen individuálně s Waltrem Rohrlem a jeho originálním podpisem.

Celá tato originální akce měla ale přece jen jednu nevýhodu. A to velkou! Zdaleka ne všichni zájemci z klubu se včas zaregistrovali a protože i Lipsko i Zuffenhausen má striktní limit 80 osob, museli jsme hodně přihlášek nepřijmout. Bohužel to byli ty, kteří nechávali přihlášku až na poslední víkend před akcí. Děkujeme a těšíme se na Porsche tour v říjnu 2019.

Archiv editorial

Nikolaos Seizis, zakladatel klubu