Magazínový

Archiv KSA

Zveřejněno 30. 10. 2017

PORSCHE TOUR (15 – 17. 10. 2017)

PORSCHE TOUR 2017Dlouho očekávaná akce Porsche tour s KSA, proběhla v polovině října, jako poslední akce tohoto roku. Hodně z Vás si jistě pamatuje první pokus o tuto akci před 4mi lety, který ovšem ztroskotal ze strany Porsche AG, ne zrovna profesionálním způsobem. Bylo domluveno úplně vše. Závodní dráha v Lipsku, prohlídka fabriky, muzeum, hotely, datum, smlouvy atd. Už jsme jen přijímali přihlášky členů a všechno vypadalo velmi dobře.

Zhruba 2 měsíce před akcí mi zazvonil telefon a pracovnice z Porsche AG, která měla naší akci na starost nám sdělila, že se ozvalo vedení koncernu VW a řeklo jí, že ten datum potřebuje z nějakých důvodů pro sebe, aby nám nabídla jiný. Vysvětlila mi, že vedení koncernu VW je nad vedením Porsche AG a že s tím opravdu nelze nic dělat. Nabídla mi jiný termín, ale ten jsem musel brzy zamítnout, protože nový termín narychlo vyhovoval jen polovině přihlášených členů. Byla to slepá cesta, ze které neexistovalo jiné řešení, než storno celé akce. A aby toho nebylo málo, následovalo zklamání členů vůči KSA, že se na akci opravdu těšili a navíc zálohy hotelů byly nevratné. Společně s přípravou celé akce to bylo více jak 20tis Euro a pro KSA to byla velká rána. Natolik velká, že jsem si řekl, že tento pokus o Porsche tour byl první a zároveň poslední. Už nikdy nechci o pořádání žádného Porsche tour ani slyšet.

Neuplynuly ani 4 roky a řekl jsem si, že chci udělat druhý pokus o Porsche tour a tentokrát ještě rozsáhlejší než tenkrát. Začal jsem tím, že jsem vyrazil do Weissachu (vývojové centrum Porsche) udělat rozhovor s Dipl. Ing. Adreasem Preuningerem, který je šéfem vývoje všech extrémních vozů Porsche GT a číslo. Udělali jsme rozsáhlý 7mi stránkový rozhovor v novém KSA magazínu 2017, který doporučuji každému, aby si ho přečetl. Rovnou jsme se s panem Preuningerem domluvili i na návštěvě do Weissachu 17. října a on si návštěvu KSA napsal do kalendáře jako celodenní záležitost i přesto, že jeho čas se počítá na minuty a sekundy.

Následovala dohoda s dalším velikánem, Waltrem Rohrlem a aby to bylo osobní, domluvili jsme se, že přijedeme rovnou k němu domu do Sankt Englmar. A tohle je něco, co se ještě žádnému klubu nepodařilo.

S oběma velikány jsme si měli udělat společné fotky a nechat si od nich podepsat auta na památku. Všechno vypadalo zatím skvostně a už zbývalo jen domluvit i ten zbytek, tedy závodní dráhu v Lipsku, oběd v diamantové budově, prohlídka výrobní linky v Lipsku, muzeum v Zuffenhausen, prohlídka výrobní linky v Zuffenhausen, oběd v restauraci Christophorus a dva hezké hotely, který budou hlavně blízko od našich destinací.

Jo … na papíře to vypadá jednoduché ale ve skutečnosti, příprava této akce zabrala více než 3 měsíce. Výsledek ale stál za to a všech 40 členů a 80 osob bylo maximálně spokojeno. A nyní jak probíhala akce samotná.

Sraz jsme měli domluvený v restauraci Století na 10. km dálnice D5 z Prahy do Plzně, hned ráno od 9ti hodin. Na to že byla polovina října, počasí nám přálo. Nejen v neděli ale i po celou dobu 3 denního výletu, kdy jsem měli mít sluníčko a 25 až 26 stupňů. Tedy vyloženě letní počasí a ne podzimní. Bál jsem se, protože naše trasa vedla přes Klatovy a Železnou Rudu a místy jsme tedy měli jet přes nadmořskou výšku 900m. Tato trasa ale vybrána, protože připomíná passy v Alpách, které každé léto jezdíme.

V restauraci jsme si dali brzký společný oběd a navíc každý vyfasoval i nějaké jídlo a pití na cestu, protože cesta měla byt dlouhá a plánovaná večeře v hotelu byla až ve 20:00. V 11:45, po krátkém proslovu, jsme tedy všichni vyrazili směr Plzeň, Klatovy a Železná Ruda. Kolona to byla krásná, i přesto, že to nebyly samé vozy Porsche. Některý účastnící se rozhodli vzít na tento výlet jiné auto místo Porsche, jelikož během 3 dnů se mělo najet 2000km.

Když jsme přejeli hranice do Německa, zbývala nám ještě hodina cesty v serpentýnách, než přijedeme k němu domů. Plánovaný příjezd byl zhruba ve 14:30 a to jsme přesně dodrželi.

K našemu velkému překvapení, tam čekal i Německý televizní štáb, který natáčel celou akci. To vše, ale protáhlo plánovanou dobu, kterou v Sankt Englamr strávíme na dobu dvojnásobnou. Byl to ale samozřejmě zážitek. Waltr měl pro nás otevřené obě své garáže a členové měli možnost vidět jeho sbírku vzácných vozů Porsche. Bylo jich tam okolo 15ti a další, má v muzeu v Zuffenhausen. Následovalo individuální focení a podepisování aut, což zabralo téměř 2 hodiny a my už jsme se museli přesunout do hotelu v Lipsku.

Tam už na nás čekal tým pracovníků KSA, kteří pomáhali s parkováním v podzemní garáži, která byla rezervována, jen pro nás. Museli jsme pomáhat, protože na 28mi místné garáži, jsme museli zaparkovat 40 aut. Následovala společná večeře formou bufetu a konferenční sál, kde jsme byli zhruba do půl jedenácté večer. Ten den byl únavný ale museli jsme dopodrobna probrat, co nás následující den čeká. Navíc byla malá změna a museli jsme do Weissachu už v pondělí odpoledne.

Druhý den ráno po společné snídani, jsme se přesunuli do garáže a pracovníci KSA museli zastavit na hlavní silnici, která vede okolo hotelu provoz, abychom mohli vyjet a přesunout se do diamatové budovy Porsche Lipsko společně. Což při ranní špičce, kdy každý spěchá do práce, nebylo vůbec jednoduché. Nás program v Lipsku říkal, prohlídka výrobní linky až do 12hod, následně společný gurmánský oběd a hned potom jsme měli pár kol na závodní dráze. Jízda na okruhu byla ale omezená tím, že jsme měli instruktora a safety car vpředu, jelikož jsme sebou neměli přilby. Jízdy byly svižné ale museli být bezpečné, protože, kdyby se někomu něco stalo, byl by to malér. Stihli jsme udělat i velkou společnou fotku, před diamantovou budovou, než jsme naskočili do aut, směr Weissach.

Cesta do Weissachu trvala necelé 4 hodiny a tam už na nás čekal organizační tým pana Preuningera. Když jsme všichni dorazili na místo, dorazil i on v novém Porsche 991 GT2 RS. Bylo to dojemné, protože to auto asi před měsícem zajelo Nurburgring-Nordschleife 6:47 a tuto informaci mělo i na SPZkách. Udělali jsme společnou fotku, pak měl asi 5ti minutový proslov a následně začalo individuální focení a podepisování našich miláčků. To vše zabralo asi hodinu a půl a už se začalo stmívat.

Přesunuli jsme se do našeho hotelu, který byl strategicky jen pár minut od Weissachu, kde na nás opět čekali pracovníci KSA, kvůli parkováni. Tam to ale bylo o poznání lepši s prostorem a tak jsme se mohli rovnou přesunout na check in a společnou večeři, která se ale protáhla o hodinu déle než jsme plánovali. A to znamenalo opět, že jsme zůstali v konferenčním sále až do půl jedenácté.

Třetí den ráno, jsme se po společné snídani přesunuli do Zuffenahusen, kde každý dle své skupiny měl dopoledne buď provázenou prohlídku muzea anebo výrobní linky. 15 vybraných aut mohlo parkovat přímo před muzeem a ostatní parkovali v podzemní garáži. Společný oběd jsme měli od 12ti buď v restauraci Christophorus anebo Boxenstopp, kde nás čekalo několikachodové gurmánské menu.

Odpolední program byl stejný s jediným rozdílem, že se skupiny prohodily.

Nás program během těch 3 dnů byl náročný a únavný, ale zanechal v každém z nás takové vzpomínky, na které nikdy nezapomenou. A třešnička na dortu byl diplom, který každý účastník dostal dodatečně poštou, vyfocen individuálně s oběma velikány a jejich originální podpisy.

Celá tato originální akce měla ale přece jen jednu nevýhodu. A to velkou! Zdaleka ne všichni zájemci z klubu se včas zaregistrovali a protože i Lipsko i Zuffenhausen má striktní limit 80 osob, museli jsme hodně přihlášek nepřijmout.

A z tohoto důvodu, jsem se rozhodli tuto akci zopakovat v roce 2018, podruhé a naposled! A konkrétně 16. až 18. října 2018. Nezbývá než se tedy těšit i na příští závěr sezóny, takto povedenou akci.

Archiv editorial

Nikolaos Seizis, zakladatel klubu