Magazínový

Archiv KSA

Zveřejněno 10. 6. 2009

SRAZ KLUBU SPORTOVNÍCH AUT V BRNĚ – host Walter Röhrl (10. 6. 2009)

brno-walter-rohrl-10-6-2009Ve středu 10. června se na Masarykově okruhu v Brně uskutečnil další sraz členů KSA. Již před několika týdny na Nurburgring – Nordschleife, čekalo na členy klubu velké překvapení v podobě Sabine Schmitz. Tato dáma se připojila ke členům klubu a podělila se snimi o své ohromné zkušenosti s Nordschleife.

Na Masarykově okruhu pro členy již nečekalo žádné překvapení, protože se již dopředu vědělo, co zde za překvapení bude. Byl to pan Walter Röhrl. Dvojnásobný mistr světa z let 1980 a 1982 a mistr Evropy 1974. Když se koncem roku 2000 ve Francii volil rallye jezdec století, tak všem konkurentů vypálil rybník. Svou aktivní karierů ukončil v roce 1987 na Rally Akropolis, kde také ochutnal své první vítězství. Dnes se pan Walter Röhrl věnuje stále motorismu a dělá již několik let hlavního testovacího jezdce Porsche AG a pomáhá vytvářet skvosty jako Carrera GT nebo GT2 k úplné dokonalosti.

Bohužel nebo spíše bohudík celý den na okruhu střídavě pršelo. Tyto podmínky (déšť / mokro) jezdcům dají mnohem víc než celodenní ježdění na suchu. Každý by si měl tyto podmínky vyzkoušet. I auta, které měli pneu typu (Michel Cup, Pirelli Corsa, Toyo 888) mohou vyjet v takovém počasí, ale musejí si umět regulovat rychlost hlavně na rovinkách. Když prší musí se na rovinkách jezdit pomaleji, protože od určité rychlosti pneumatiky nedokážou odvádět vodu a když přijde ten moment aquaplaningu tak už je pozdě. Jezdecká chyba lidí není ta, že nezvládnou situaci při nehodě, když nastal aquaplaning ale to, že se k aquaplaningu vůbec dostali. Na rovinkách se má jezdit takovou rychlostí dokud cítíme, že pneumatiky vodu stale odvádí. Když nastane aquaplaning, neexistuje člověk na světě, který by dokázal auto srovnat.

Účastníci srazu měli možnost čerpat z ohromných zkušeností, o které se pan Walter Röhrl se všemi podělil. S některými majiteli aut pan Walter usedl za volant jejich auta a ukazoval jim kde, až jsou hranice bezpečné jízdy s jejich vozem. Každý kdo měl tuto příležitost nevěřícně kroutil hlavou nad jezdeckými schopnostmi pan Waltra Röhrla.

Po skončení akce následovala autogramiáda kde se pan Röhrl podepisoval nejen na fotografie a čepice ale i do interiérů vozů. Panu Waltrovi Röhrlovi se celkově průběh naší akce moc líbil a byl překvapen jezdeckou úrovní většiny členů KSA. A těší se na další společnou akci s naším klubem.

Zbyněk Dytrych

Archiv editorial

Nikolaos Seizis, zakladatel klubu