Magazínový

Archiv KSA

Zveřejněno 14. 5. 2018

SRAZ KLUBU SPORTOVNÍCH AUT V MOSTĚ (10. 5. 2018)

SRAZ KLUBU SPORTOVNÍCH AUT V MOSTĚNaše letošní druhá okruhová akce v ČR proběhla 10. května na Autodromu v Mostě! Akce byla plně obsazena už několik týdnů před akcí a startovní listina měla přesně 100 aut, takový je limit na akci v Mostě.

Bohužel den před akcí zasáhly celou republiku bouřky a ani předpověď na 10. května, nebyla úplně růžová. Nakonec jsme ale měli štěstí a po celý den panovalo nádherné počasí, bez jediné kapky deště.

Účastníci se tedy ježdění velmi užili. Součástí této akce byli i následující importéři sportovních značek, kteří prezentovali své nejnovější modely v boxech na pit lane a zájemci se mohli i svézt.

Porsche Praha – Porsche 911 GTS a Panamera
Lamborghini Praha – Lamborghini Aventador S
Bentley Praha – Bentley GTC
BMW Česká Republika – BMW M5
Mercedes Benz Česká Republika – MB C63S coupe

Nádherné počasí má své kouzlo, ale jediné co trochu tímto utrpělo, bylo naše zázemí. Jediný VIP salónek, který Autodrom Most nabízí je nadboxový prostor, který funguje jako skleník. A přes veškerou snahu klimatizací a oken to nebylo ono. Snad má Autodrom v plánu investovat i něčeho takového, protože toto zatím chybí. V Brně máte na výběr s několika salónku na té nejvyšší úrovni.

Odpolední jízdy probíhaly úplně bez problému bez jediné minuty čekání na pit lane. Účastníci mohli najíždět na dráhu, kdykoliv se jim zachtělo. KSA totiž používá systém open pit lane, který se velmi osvědčil už více než 10 let. Jediné co nám dopoledne trochu pokazilo tento velmi pohodlný systém, byly 2 nehody. První byla okolo 10 hodiny, kdy od Porsche 911 upadlo špatně utažené kolo a to nám zavřelo trať na půl hodiny. A aby to nebylo málo, účastník s červeným Opel Speedster měl opět své vozidlo ve špatném technickém stavu a měli jsme únik oleje asi na 200m dráhy. Kvůli němu jsme měli dráhu zavřenou na další hodinu. Bohužel se to samé , stejnému účastníkovi, stalo už květnu 2017, také na naší mostecké akci. I přesto, že nám letos slíbil, že má auto v dobrém technickém stavu, situace byla úplně stejná. Kvůli bezohlednosti a lehkomyslnosti jednoho účastníka, jsme museli čekat další hodinu, než se dráha opět otevře. Zbytek dopoledních jízd až do oběda měli za následek, že se čekalo na pit lane v průměru 10min.

Novinkou na této akci bylo 4 stránkové poučení, které dostali všichni účastníci. Bylo to poučení o tom, jak se správně chovat na trati a smysl této akce. Dále vlajková signalizace, kterou by měl umět každý účastník jízd na závodním okruhu, ale i další podrobnosti o tom, kam se lepí startovní čísla, kam a proč se montuje odtahový hák a na závěr kam se musí instalovat transpondér. Všichni si museli tyto instrukce pečlivě přečíst u ranní kávy a pak se teprve dostali na trať. Bezpečnost všech účastníků je totiž pro KSA to hlavní.

Jezdilo se od 09:00 ráno až do 18:00 s výjimkou polední pauzy na oběd od 13-14:00. Hodinku na odpočinek nemají jen účastníci ale i traťový komisaři a dispečink. Catering byl k dispozici po celý den pro všechny účastníky a jejich spolujezdce. Začalo to snídaní hned v 8 hodin ráno a končilo to odpoledním občerstvením až do 18 hodin.

Jinak celá akce probíhala tak, jak jsou členové KSA už dlouhá léta zvyklí. Tedy s časomírou po celý den a instruktorem na místě spolujezdce. František a Aleš byli rozepsáni od 9 hodin ráno až do poslední půlhodiny od 17:30 do 18:00. Časomíru nemáme kvůli tomu, abychom mezi sebou soutěžili. Z tohoto důvodu se taky výsledky posílají druhý den emailem. Časomíru máme kvůli tomu, aby se každý sám za sebe druhý den podíval, jak rychle jezdil a zároveň jak pravidelné časy dokázal zajíždět, což je to největší umění.

Vcelku to byl velmi povedený den a všichni byli maximálně spokojeni. Většina členů při odchodu apelovala, abychom opět dělali několik takových dnů za sezónu. Pravda je, že podmínky pro pořádání takových akcí, jsou čím dál těžší. Slibovat, že příští rok opět udělme 5-6 okruhových dnů, jako tomu bylo do roku 2014 by byl nesmysl. Co ale můžeme už nyní slíbit je 1 x akce v Brně a 1 x akce v Mostě každý rok! Už teď se těšíme na sezónu 2019!

Nikos

Archiv editorial

Nikolaos Seizis, zakladatel klubu