Magazínový

Archiv KSA

Zveřejněno 29. 5. 2019

SRAZ KLUBU SPORTOVNÍCH AUT V MOSTĚ (27. 5. 2019)

SRAZ KLUBU SPORTOVNÍCH AUT V MOSTĚNaše letošní druhá okruhová akce v ČR proběhla 27. května na Autodromu v Mostě! Akce byla plně obsazena už několik dní před akcí a počasí nám opět vyšlo úplně nádherně!
Účastníci si tedy ježdění velmi užili. Součástí této akce byla i přítomnost importérů sportovních značek, které prezentovali své nejnovější modely na parkovišti a zájemci se mohli i svézt, mimo závodní dráhu samozřejmě. K vidění tam bylo Ferrari 488 GTB, Ferrari Lusso, Mercedes AMG GT a další.

Nádherné počasí má své kouzlo, ale jediné co tím trochu trpělo bylo naše zázemí. Jediný VIP salónek, který Autodrom Most nabízí je v media centru, které funguje jako skleník. Přes veškerou snahu klimatizací a odvětrávaček to nebylo ono. Snad má Autodrom v plánu investici i do tohoto zázemí, protože toto velmi schází. V Brně je na výběr z několika salónku na té nejvyšší úrovni. Na druhou stranu musíme uznat, že nové toalety, sprchy a šatny mají úroveň!

Odpolední jízdy probíhaly úplně bez problémů, bez jediné minuty čekání na pit lane. Účastníci mohli najíždět na dráhu, kdykoliv se jim zachtělo. KSA totiž používá systém open pit lane, který se velmi osvědčil už více než 10 let. Jediné, co nám pokazilo dopoledne tento velmi pohodlný systém, byla jedna nehoda. Tedy ne nehoda, ale technická závada. Bylo to okolo 10 hodiny, kdy od závodní Corvetty unikl olej v délce zhruba 200 m, a závodní trať museli okamžitě uzavřít. Bylo to stejné, jako minulý rok, kdy se stejný problém nastal u jiného vozu. Olejové skvrny se musí posypat a pak vyčistit, a to zabere zhruba hodinu. Na jednu stranu…. ano je to motorsport a takové věci se mohou stát. Na druhou stranu, každý účastník je povinen přivézt své vozidlo v perfektním technickém stavu, aby se takovým věcem předešlo. Od otevření dráhy a následně celé dopoledne, se muselo čekat na pit lane, protože všichni chtěli jezdit ve stejnou chvíli. Kdyby se dráha na hodinu neuzavřela, jezdilo by se celý den, bez čekání na pit lane. Zbytek dopoledních jízd až do oběda se bohužel v následku úniku oleje čekalo na pit lane v průměru 10 – 20 min.

Tak jako na každé okruhové akci i nyní bylo 4 stránkové poučení, které dostali všichni účastníci. Bylo to poučení o tom, jak se správně chovat na trati a smysl této akce. Dále vlajková signalizace, kterou by měl umět každý účastník jízd na závodním okruhu, ale i další podrobnosti o tom, kam se lepí startovní čísla, kam a proč se montuje odtahový hák a na závěr kam se musí instalovat transpondér. Všichni si museli tyto instrukce pečlivě přečíst u ranní kávy a pak se teprve dostali na trať. Bezpečnost všech účastníků je totiž pro KSA to hlavní.
Součástí bezpečnosti bylo školení od 08:30 do 09:00 a následně i ideální stopa s vedoucím autem Porsche 997 GT2 na zhruba 20 min. Tam jedou všechna auta za sebou jako vláček a učí se ideální stopu. Po celou dobu byli účastníci ve spojení s instruktorem přes vysílačky a popisovala se celá trať.

Jezdilo se od 09:00 ráno až do 18:00 s výjimkou polední pauzy na oběd od 13-14:00. Hodinku na odpočinek nemají jen účastníci ale i traťový komisaři a dispečink. Catering byl k dispozici po celý den pro všechny účastníky a jejich spolujezdce. Začalo to snídaní hned v 8hod ráno a končilo to odpoledním občerstvením až do 18 hod.

Jinak celá akce probíhala tak, jak jsou členové KSA už dlouhá léta zvyklí. Tedy s časomírou po celý den a instruktorem na místě spolujezdce. Martin Semerád byl rozepsaný od 9 hodin ráno až do poslední půlhodiny od 17:30 do 18:00. Časomíru nemáme kvůli tomu, abychom mezi sebou soutěžili. Z tohoto důvodu se taky výsledky posílají druhý den emailem. Časomíru máme kvůli tomu, aby se každý sám za sebe druhý den podíval, jak rychle jezdil a zároveň jak pravidelné časy dokázal zajíždět, což je to největší umění.

Vcelku to byl velmi povedený den a všichni byli maximálně spokojeni. Většina členů při odchodu apelovala, abychom opět dělali několik takových dnů za sezónu. Pravda je, že podmínky pro pořádání takových akcí, jsou čím dál těžší. Slibovat, že příští rok opět udělme 5-6 okruhových dnů, jako tomu bylo do roku 2014 by byl nesmysl. Co ale můžeme už nyní slíbit je 1 x akce v Brně a 1 x akce v Mostě každý rok! Už teď se těšíme na sezónu 2020!

Nikos

Archiv editorial

Nikolaos Seizis, zakladatel klubu