Magazínový

Archiv KSA

Zveřejněno 5. 4. 2009

AUTODROM SOSNOVÁ (5. 4. 2009)

sosnova-5-4-2009Neděle ráno, něco málo po sedmé. Pro mnohé idilka spojená s ještě minimálně tak třemi hodinkami spánku.. A pro ten neznatelný zbytek ostatních zase čas strávený s cholerickým přemýšlením nad tím, jak nejrychleji a nejúčinněji zničit či vypnout ten proklatý budík.. A co nebo kdo za takovéto příšerné vstávání může? No co jiného, než zvrhlost mající základ v oblibě (rychlejších, než rychlých) aut.

Něco okolo deváté se má ,,zoufaličkost“ nacházela již na místě určení a to nedaleko České Lípy na autodromu v Sosnové, kde se konal V.I.P. sraz Klubu Sportovních aut. Hned po získání zeleného náramku umožňujícího vstup na okruh vedly mé kroky na tribunu. Při prvních jízdách byla v čele bílá „Octávka“, jíž sedlal jeden ze dvou přítomných instruktorů a ukazoval, jak správně zacházet s řízením svého vozidla na takto malém okruhu. Za ním následovali např. bílá R8, černá Carrera 911 4S Cabrio nebo stejnobarevná Corvette Z06(i když kdo ví,já se v odstínech černé nevyznám). Pořadatelé na tento malinký okroužek pouštěli kvůli bezpečnosti maximálně deset vozů. S nepochopením mé oči však spočinuly na Cayenne Turbo S, ale na druhou stranu proč ne.. I takhle se dá hrát..

Této podívané se účastnilo mnoho pře zajímavých vozů jako třeba Maserati GranTurismo, BMW M3, příbuzní Caterham CSR a Lotus Elise. Chybět samozřejmě nesmělo zastoupení Subaru Impreza, kterých se dostavilo požehnaně… Životní premiérou pro má zraková a sluchová čidla byl na českých silnicích ojedinělý Severoameričan Pontiac Solstice. Po jeho příjezdu bylo od přítomných návštěvníku slyšet mnoho reakcí ohledně styleingu a jeho existence vůbec. Zhruba tak na hodinu se zastavila i šedá R8, která je čerstvě vylepšená od MTM o 40k. Mnohé jistě překvapila i návštěva zahraničního, anglického Lamborghini Gallarda, jenž bohužel na okruh nevyjelo a nedoplnilo tak už pestře barevnou paletu o jeden kousek.

Ve 12:00 byl nastolen polední klid, při němž řidiči mohli krom celodenního bufetu využít i shlédnutí několikaminutového školení. Čekajíc na další podívanou na již předeslané tribuně se mi zachtělo vyzkoušet pohodlí zdejších laviček.. Už nikdy více.. Ani pro pár minut spánku za to bolest za krkem nestojí. S ubíhajícím časem však ubíhalo stejně, možná rychleji i do neznáma množství aut. Okolo půl třetí se na parkovací ploše nacházela už asi jenom tak čtvrtina zbylých. Ba i provoz na okruhu zřídnul a to byl ten pravý čas pro souboj ,,titánů“ a to KTM X-BOW a Ariel Atom.. Ani po několika kolech nebylo zcela jasné, kdo je lepší.. Ať to vezmu ze všech stran tak ani v tento okamžik nemůžu zcela jistě odpovědět.. Ale popojedem.. Skvělé kousky v zatáčkách předváděl majitel, pokud mě má paměť nemate, Imprezy se startovním číslem 154. Pak ale přišel na řadu sám veliký guru z ušního oddělení červeného kříže.. No ten s červeno-bílým autem, co všem protáhnul bubínky.. Jak on se to…. Jo jasně, Nikolaos Seizis s jeho GT3 RS , jemuž tímto za web czechexotics.com děkuji za pozvání na tuto akci..

Mariana Peterková

Archiv editorial

Nikolaos Seizis, zakladatel klubu